Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2013

To EuroVelo και οι βιώσιμες μεταφορές στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-20

Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο είχε ο υπεύθυνος του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου EuroVelo για την Ελλάδα Γ. Φαρφαράς το προηγούμενο Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013 στην Θεσσαλονίκη όπου τον ενημέρωσε για τις τελευταίες προσθήκες για τις υποδομές για το Ευρωπαϊκό Δικτυο Ποδηλατικώ Διαδρομών EuroVelo στις αποφάσεις της ΕΕ σχετικά με το Διε-Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) 1 καθώς και τις δυνατότητες χρηματοδότησης των ευρωπαϊκών αυτών ποδηλατικών διαδρομών στην Ελλάδα στην καινούργια περίοδο 2014-2020.
Ο κ. Φαρφαράς αναφέρθηκε στο νέο πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) συνολικού ποσού €29.3 δις (σε τιμές 2011) από τα οποία €23.2 δις θα δοθούν για τις μεταφορές και στην σημασία της αναφοράς στις βιώσιμες μεταφορές, τα ποδηλατικά δίκτυα και το δίκτυο EuroVelo στις προτάσεις για την διαμόρφωση των κατευθύνσεων της εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης στα κείμενα της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-20. Οι δυνατότητες χρηματοδότησης αφορούν όχι τις μεταφορές και τον τουρισμό αλλά συνολικότερα καθώς υπάρχουν διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την ποδηλασία, όπως αυτά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (COSME), το ΗΟΡΙΖΟΝ 2020 για την έρευνα, η Ευρωπαϊκή συνεργασία  European Innovation Partnership on Smart Cities and Communities (EIP-SCC), το Erasmus+,το Life+, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ), το νέο πρόγραμμα για την υγείαHealth for Growth, κά.
Επίσης ο Γ.Γ. Δημοσίων Έργων ενημερώθηκε για τις εξελίξεις του έργου “Διαδρομή Σιδηρούν Παραπέτασμα: Βιώσιμη κινητικότητα κατά μήκος της νέας ποδηλατικής διαδρομής EuroVelo”  του ευρωπαϊκού προγράμματος  Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE, http://ict13gr.blogspot.gr/) για την διαδρομή EuroVelo 13 "Iron Curtain Trail που υλοποιείται στις περιφέρειες Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης καθώς και για την νέα πρόταση ποδηλατικής διαδρομής επέκταση της διαδρομής EuroVelo 5 - Via Francigena από το Δυρράχιο της Αλβανίας έως την Κωνσταντινούπολη στην Τουρκία,  διασχιζοντας το Λυχνιδό, την Ηράκλεια, την Πέλλα, τη Θεσσαλονίκη, την Αμφίπολη, τους Φιλίππους, έναν από τους δύο σημαντικότερους δρόμους που κατέληγαν στην πρωτεύουσα Ρώμη κατά την  Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Η αρχική αίτηση υποστηρίχτηκε το 2012 από τον Οργανισμό Τουρισμό Θεσσαλονίκης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας-Θράκης και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.
Περισσότερα: Γιώργος Φαρφαράς, 6936888967
σχετικά με την πρόταση κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (COM(2011)0650/3 – C7-0375/2012 – 2011/0294(COD))

Τροπολογία 5, (8α) Κατά την εκτέλεση σχεδίων κοινού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, πρέπει να λαμβάνονται δεόντως υπόψη οι ειδικές συνθήκες του εκάστοτε σχεδίου. Ει δυνατόν, πρέπει να αξιοποιούνται οι συνέργειες με άλλες πολιτικές, όπως στον τομέα του τουρισμού, με την ενσωμάτωση σε κατασκευαστικά έργα, όπως γέφυρες ή σήραγγες, υποδομές για ποδηλασία μεγάλων αποστάσεων, όπως το δίκτυο EuroVelo.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου